Raport o stanie zapewniania dostępności.
Załączamy tytułowy raport w postaci plików do ściągnięcia. Oba mają identyczną treść, różnią się sposobem prezentacji.
Załączamy tytułowy raport w postaci plików do ściągnięcia. Oba mają identyczną treść, różnią się sposobem prezentacji.
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W URZĘDZIE GMINY PRZYBIERNÓW NA LATA 2020 – 2021
Na podstawie art. 14, z art.6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy Przybiernów.
Urząd Gminy w Przybiernowie jako organ samorządu terytorialnego dostrzega konieczność zapewnienia szczególnej opieki oraz podjęcia działań w stosunku do osób, które trwale lub tymczasowo nie mogą na równi z innymi korzystać z życia publicznego. Wychodząc naprzeciw osobom ze szczególnymi potrzebami został opracowany niniejszy plan działania, który ma na celu zdiagnozowanie obszarów, które w sposób niewystarczający wspierają ww. osoby.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1 |
Powołanie Koordynatora do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Wójt Gminy Przybiernów |
Wydanie Zarządzenia przez Wójta Gminy Przybiernów |
30.09.2020r. |
2 |
Przeprowadzenie przez koordynatora analizy Urzędu Gminy Przybiernów |
Koordynator |
Sporządzenie samooceny pod kontem architektonicznym, cyfrowym, informacyjno – komunikacyjnym do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
30.11.2020r. |
3 |
Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Opracowanie planu działania o którym mowa w art.14 ust. 2 pkt.2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
31.12.2020r. |
4 |
Przedłożenie raportu zbiorczego do zatwierdzenia |
Koordynator |
Omówienie raportu i przekazanie raportu do zatwierdzenia Wójt Gminy Przybiernów |
28.03.2021r. |
5 |
Podanie raportu zbiorczego do publicznej wiadomości |
Koordynator |
Przekazanie raportu o stanie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do publicznej wiadomości na stronie internetowej Gminy Przybiernów BiP |
31.03.2021r. |
6 |
Kampania informacyjna |
Koordynator |
Przygotowanie kampanii informacyjnej na temat dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
30.04.2021r. |
7 |
Dostosowanie obiektów dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Przegląd obiektów w celu dokonania oceny dostosowania obiektów dla osób ze szczególnymi potrzebami do obowiązujących przepisów |
30.12.2021r. |
Data sporządzenia: 16.11.2020r.
Koordynator ds. dostępności:
Emilia Kaczmarek
Zatwierdzam:
Wójt Gminy Przybiernów
Lilia Ławicka
Koordynator do spraw dostępności w Urzędzie Gminy w Przybiernowie
Do zadań koordynatora do spraw dostępności należy:
1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez urząd;
2) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
3) monitorowanie działalności urzędu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020 poz. 1062)
Gmina Przybiernów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej strona Gminy Przybiernów.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Budynek Urzędu Gminy nie jest przystosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z osobami które mają trudności w poruszaniu się. W przypadku niemożności dotarcia osoby niepełnosprawnej do właściwej komórki Urzędu należy telefonicznie poinformować właściwego pracownika Urzędu o konieczności zejścia na parter i potrzebie obsługi petenta w dogodny dla niego sposób. W celu zapewnienia sprawnej obsługi osób uprawnionych, tj. osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2023r., poz.20) w Urzędzie Gminy w Przybiernowie udostępnia się usługi pozwalające na komunikowanie się, tj. możliwość skorzystania z poczty elektronicznej i przesyłanie wiadomości na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub za pośrednictwem E-PUAPu, skrytka: /5gsg25k2g7/SkrytkaESP. Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się przy wejściu od Urzędu Gminy. Przed schodami do wejścia od Urzędu Stanu Cywilnego znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową wyposażony w poręcz. Drzwi wejściowe od Urzędu Stanu Cywilnego do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Swobodne poruszanie się przez osobę na wózku możliwe jest na parterze budynku. W przypadku pozostałych pięter brak jest możliwości poruszania się osób na wózkach inwalidzkich z uwagi na brak windy. Na parterze budynku znajduję się toaleta dla niepełnosprawnych. W urzędzie nie jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej, brak również systemu informacji głosowej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym. Aktualnie w Urzędzie Gminy nie ma pętli indukcyjnych. Brak systemu informacji głosowej.
Nie ma zapewnionej możliwości komunikowania się za pośrednictwem tłumacza języka migowego.