Log in

ZAKUP POMOCY DYDAKTYCZNYCH

Herb przybiernow15 czerwca 2018 r. Gmina Przybiernów jako organ prowadzący Szkołę Podstawową im. W. Komara i T. Ślusarskiego w Czarnogłowach wystąpiła z wnioskiem do Ministra Edukacji Narodowej o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z 0,4 % rezerwy w roku 2018 z tytułu dofinansowania wyposażenia w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych w szkole podstawowej. Dofinansowanie obejmuje wyposażenie w pomoce dydaktyczne do fizyki, biologii, chemii oraz geografii. Wnioskowana kwota dofinansowania wynosi 42.796,00 zł.

Dofinansowanie dotyczy szkół podstawowych:

  • publicznych dla dzieci i młodzieży prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego,
  • które mają od 01.09.2018 r. w ramach struktury klasę V lub klasę VII lub VIII,
  • które nie mają i nie będą mieć w strukturze od 01.09.2018 r. klas dotychczasowego gimnazjum.

W efekcie złożonych dokumentów na  zakup  pomocy  dydaktycznych niezbędne do realizacji podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych Szkoła Podstawowa im. W. Komara i T. Ślusarskiego w Czarnogłowach została pozytywnie zaopiniowana przez stronę samorządową  Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu KWRiST w trybie obiegowym w dniu 24 lipca br. Wnioskowana kwota dofinansowania – 42.796,00 zł - została przyznana przez Minister Finansów, będący dysponentem rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej.

Zakupione w ramach dofinansowania wyposażenie w pomoce dydaktyczne planujemy aktywnie wykorzystywać w toku realizacji podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych w szkole podstawowej. Z przyznanej kwoty w ramach zamówienia publicznego zostaną zakupione pomoce dydaktyczne takie jak: dwa monitory interaktywne, mikroskopy, plansze dydaktyczne, kompasy, lornetki czy kompaktowa stacja pogody. Wykorzystanie pomocy dydaktycznych pozwoli na prezentowanie treści kształcenia w bardziej interesujący sposób, pozwalając tym samym, na wielozmysłowe odbieranie przez uczniów treści prezentowanych przez nauczyciela. Od zastosowania zakupionych pomocy dydaktycznych oczekujemy wzrostu dynamiki lekcji, dzięki zwiększeniu zakresu elementów skutecznego uczenia się (widzenie, mówienie, działanie), co pozytywnie wpłynie na poziom zrozumienia oraz przyswajania omawianych przez prowadzącego treści. Liczymy, że dzięki temu ułatwimy uczniom rozumienie pojęć i tematów abstrakcyjnych, umożliwiając im naukę na konkretnych przykładach, co pozwoli na zwiększenie ich kreatywności oraz motywacji. Angażując uczniów w proces tworzenia materiału edukacyjnego, wykorzystywanego na dostarczonych pomocach dydaktycznych, chcielibyśmy doprowadzić do nawiązania lepszej współpracy pomiędzy nimi, a nauczycielami.

Sporządziła: Karolina Grzybowska