Raport o stanie zapewniania dostępności.
Załączamy tytułowy raport w postaci plików do ściągnięcia. Oba mają identyczną treść, różnią się sposobem prezentacji.
Załączamy tytułowy raport w postaci plików do ściągnięcia. Oba mają identyczną treść, różnią się sposobem prezentacji.
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W URZĘDZIE GMINY PRZYBIERNÓW NA LATA 2020 – 2021
Na podstawie art. 14, z art.6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy Przybiernów.
Urząd Gminy w Przybiernowie jako organ samorządu terytorialnego dostrzega konieczność zapewnienia szczególnej opieki oraz podjęcia działań w stosunku do osób, które trwale lub tymczasowo nie mogą na równi z innymi korzystać z życia publicznego. Wychodząc naprzeciw osobom ze szczególnymi potrzebami został opracowany niniejszy plan działania, który ma na celu zdiagnozowanie obszarów, które w sposób niewystarczający wspierają ww. osoby.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1 |
Powołanie Koordynatora do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Wójt Gminy Przybiernów |
Wydanie Zarządzenia przez Wójta Gminy Przybiernów |
30.09.2020r. |
2 |
Przeprowadzenie przez koordynatora analizy Urzędu Gminy Przybiernów |
Koordynator |
Sporządzenie samooceny pod kontem architektonicznym, cyfrowym, informacyjno – komunikacyjnym do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
30.11.2020r. |
3 |
Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Opracowanie planu działania o którym mowa w art.14 ust. 2 pkt.2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
31.12.2020r. |
4 |
Przedłożenie raportu zbiorczego do zatwierdzenia |
Koordynator |
Omówienie raportu i przekazanie raportu do zatwierdzenia Wójt Gminy Przybiernów |
28.03.2021r. |
5 |
Podanie raportu zbiorczego do publicznej wiadomości |
Koordynator |
Przekazanie raportu o stanie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do publicznej wiadomości na stronie internetowej Gminy Przybiernów BiP |
31.03.2021r. |
6 |
Kampania informacyjna |
Koordynator |
Przygotowanie kampanii informacyjnej na temat dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
30.04.2021r. |
7 |
Dostosowanie obiektów dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Przegląd obiektów w celu dokonania oceny dostosowania obiektów dla osób ze szczególnymi potrzebami do obowiązujących przepisów |
30.12.2021r. |
Data sporządzenia: 16.11.2020r.
Koordynator ds. dostępności:
Emilia Kaczmarek
Zatwierdzam:
Wójt Gminy Przybiernów
Lilia Ławicka
Koordynator do spraw dostępności w Urzędzie Gminy w Przybiernowie
Do zadań koordynatora do spraw dostępności należy:
1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez urząd;
2) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
3) monitorowanie działalności urzędu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020 poz. 1062)
Gmina Przybiernów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej strona Gminy Przybiernów.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Budynek Urzędu Gminy nie jest przystosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z osobami które mają trudności w poruszaniu się. W przypadku niemożności dotarcia osoby niepełnosprawnej do właściwej komórki Urzędu należy telefonicznie poinformować właściwego pracownika Urzędu o konieczności zejścia na parter i potrzebie obsługi petenta w dogodny dla niego sposób. W celu zapewnienia sprawnej obsługi osób uprawnionych, tj. osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) w Urzędzie Gminy w Przybiernowie udostępnia się usługi pozwalające na komunikowanie się, tj. możliwość skorzystania z poczty elektronicznej i przesyłanie wiadomości na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub możliwość przesyłania faksów na nr 914186622. Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się przy wejściu od Urzędu Gminy. Przed schodami do wejścia od Urzędu Stanu Cywilnego znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową wyposażony w poręcz. Drzwi wejściowe od Urzędu Stanu Cywilnego do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Swobodne poruszanie się przez osobę na wózku możliwe jest na parterze budynku. W przypadku pozostałych pięter brak jest możliwości poruszania się osób na wózkach inwalidzkich z uwagi na brak windy. W urzędzie nie jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej, brak również systemu informacji głosowej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym. Aktualnie w Urzędzie Gminy nie ma pętli indukcyjnych. Brak systemu informacji głosowej. Nie ma zapewnionej możliwości komunikowania się za pośrednictwem tłumacza języka migowego.