Log in

Dostępność

Plan działania na rzecz dostępności

 

GMINA PRZYBIERNÓW

 

herb przybiernow 

 

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W URZĘDZIE GMINY PRZYBIERNÓW NA LATA 2020 – 2021

 

 

Na podstawie art. 14, z art.6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy Przybiernów.

Urząd Gminy w Przybiernowie jako organ samorządu terytorialnego dostrzega konieczność zapewnienia szczególnej opieki oraz podjęcia działań w stosunku do osób, które trwale lub tymczasowo nie mogą na równi z innymi korzystać z życia publicznego. Wychodząc naprzeciw osobom ze szczególnymi potrzebami został opracowany niniejszy plan działania, który ma na celu zdiagnozowanie obszarów, które w sposób niewystarczający wspierają ww. osoby.

 

 

Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy

Sposób realizacji

Termin

1

Powołanie Koordynatora do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Wójt Gminy Przybiernów

Wydanie Zarządzenia przez Wójta Gminy Przybiernów

30.09.2020r.

2

Przeprowadzenie przez koordynatora analizy Urzędu Gminy Przybiernów

Koordynator

Sporządzenie samooceny pod kontem architektonicznym, cyfrowym, informacyjno – komunikacyjnym do minimalnych wymagań dotyczących dostępności

30.11.2020r.

3

Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator

Opracowanie planu działania o którym mowa w art.14 ust. 2 pkt.2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

31.12.2020r.

4

Przedłożenie raportu zbiorczego do zatwierdzenia

Koordynator

Omówienie raportu i przekazanie raportu do zatwierdzenia Wójt Gminy Przybiernów

28.03.2021r.

5

Podanie raportu zbiorczego do publicznej wiadomości

Koordynator

Przekazanie raportu o stanie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do publicznej wiadomości na stronie internetowej Gminy Przybiernów BiP

31.03.2021r.

6

Kampania informacyjna

Koordynator

Przygotowanie kampanii informacyjnej na temat dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

30.04.2021r.

7

Dostosowanie obiektów dla osób ze szczególnymi potrzebami

 

Przegląd obiektów w celu dokonania oceny dostosowania obiektów dla osób ze szczególnymi potrzebami do obowiązujących przepisów

30.12.2021r.

 

Data sporządzenia: 16.11.2020r.

Koordynator ds. dostępności:

Emilia Kaczmarek

 

Zatwierdzam:

Wójt Gminy Przybiernów

Lilia Ławicka

 

Koordynator ds. dostępności

Koordynator do spraw dostępności w Urzędzie Gminy w Przybiernowie

  • Emilia Kaczmarek
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • telefon: 914667530

Do zadań koordynatora do spraw dostępności należy:

1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez urząd;

2) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

3) monitorowanie działalności urzędu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020 poz. 1062)

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności strona Gminy Przybiernów

Gmina Przybiernów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej strona Gminy Przybiernów.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że pochodzą z różnych źródeł zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej (skany) - przykładem takich informacji są obwieszczenia o postępowaniach administracyjnych prowadzonych przez inne organy czy informacje od innych instytucji. Niektóre informacje zamieszczone w formie artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości ponieważ zostały opublikowane przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Justyna Andrzejewska.
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 914667530

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Wójt Gminy Przybiernów
  • Adres: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 800 676 676

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy nie jest przystosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z osobami które mają trudności w poruszaniu się. W przypadku niemożności dotarcia osoby niepełnosprawnej do właściwej komórki Urzędu należy telefonicznie poinformować właściwego pracownika Urzędu o konieczności zejścia na parter i potrzebie obsługi petenta w dogodny dla niego sposób. W celu zapewnienia sprawnej obsługi osób uprawnionych, tj. osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2023r., poz.20) w Urzędzie Gminy w Przybiernowie udostępnia się usługi pozwalające na komunikowanie się, tj. możliwość skorzystania z poczty elektronicznej i przesyłanie wiadomości na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub za pośrednictwem E-PUAPu, skrytka: /5gsg25k2g7/SkrytkaESP. Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się przy wejściu od Urzędu Gminy. Przed schodami do wejścia od Urzędu Stanu Cywilnego znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową wyposażony w poręcz. Drzwi wejściowe od Urzędu Stanu Cywilnego do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Swobodne poruszanie się przez osobę na wózku możliwe jest na parterze budynku. W przypadku pozostałych pięter brak jest możliwości poruszania się osób na wózkach inwalidzkich z uwagi na brak windy. Na parterze budynku znajduję się toaleta dla niepełnosprawnych. W urzędzie nie jest możliwa komunikacja za pomocą pętli indukcyjnej, brak również systemu informacji głosowej. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Jest możliwość wejścia do budynku z psem asystującym. Aktualnie w Urzędzie Gminy nie ma pętli indukcyjnych. Brak systemu informacji głosowej.
Nie ma zapewnionej możliwości komunikowania się za pośrednictwem tłumacza języka migowego.